My Ramadan Tadabbur Journal

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah.
Telah bermula kembara Ramadan kita pada tahun 2020.
Dalam keadaan seluruh dunia sednag melalui new normal disebabkan pandemik COVID-19.

Ramadan tahun ini,
❌Tiada Bazar Ramadan
❌Tiada Majlis Iftar
❌Tiada kunjung mengunjung ke rumah saudara mara
❌Tiada balik kampung untuk menyambut ramadan

Namun, ramadan pada asalnya bukan terdiri daripada semua itu kan.
Ramadan itu perjalanan diri kita sendiri.
Apa yang kita mahu istiqamahkan.
Apa yang kita mahu perubahan.
Dan apa persiapan kita untuk bertemu Lailatul Qadar yang lebih baik dari seribu bulan.

Jika berkeluarga, dapatlah bersama-sama membina persiapan itu.
Jika single lagi, buatlah persiapan dengan mendapatkan ilmu dari pelbagai sumber yang ada.
Jika duduk bersama ibu ayah, mulakan rutin dengan ibu ayah di rumah.

Dan paling penting, apa yang kita mahukan perubahan pada diri kita in terms of mendekatkan diri kepada Allah.

Saya ada buat satu E-book tentang tadabbur 1 ayat 1 hari.
Saya buat untuk diri saya agar dapat rutinkan diri sendiri membaca 1 ayat dan terjemahannya dan dapatkan task force untuk diri saya amalkan berdasarkan ayat tersebut. Hanya yang terzahir, tak perlu secara usuluddin. Sekadar untuk memperbaiki diri agar lebih dekat dengan cara hidup yang Allah suruh.




Jadi, saya ingat nak share pada yang membaca entri ini untuk dapatkannya secara PERCUMA.
Tak payah bayar apa-apa. Cuma doakan saya je supaya saya dan keluarga sentiasa dalam keberkatan dan rahmat Allah.

Dah dapat boleh share dengan kawan-kawan yang lain pula.

Jika mahukan e-book ini , boleh klik di sini FREE E_BOOK MY RAMADAN TADABBUR JOURNAL

Jika mahukan buku kecil yang mengandungi doa harian sepanjang Ramadan, Period Tracker, Amalan dan zikir dan juga ruang untuk menulis doa yang khusus dibaca setiap selepas solat dan waktu mustajab doa, boleh dapatkan juga Jurnal Ramadan Muslimah Aktif  pada harga RM15 daripada Mug and Paper Bookcafe. Diorang ada jual dan boleh poskan.

Boleh dapatkannya dengan klik di sini JURNAL RAMADAN MUSLIMAH AKTIF



Salam Ramadan Kareem semua.


Comments

Subscribe blog saya di sini

Delivered by FeedBurner

Popular Posts